DAG 10 - Siena & Monteriggioni

27 juli 2015 - Siena, Italië

Hallo allemaal,

Met heel veel spijt verlieten we vanmorgen onze mooie B&B in Pistoia.
Pierre verkocht ons liever geen olijfolie omdat we nog enkele dagen reizen voor de boeg hadden. De olijfolie zou zijn goede smaak verliezen in temperatuurschommelingen en dat wilde hij echt niet.
Off we went to Siena.  Omdat we pas om 15u in onze kamer mochten, besloten we eerst Siena zelf te bezoeken.  Een hele mooie stad.  Hoe klein de stad ook mag zijn, er staat altijd een mastodont van een kerk op een gigantisch plein.  9 kansen op 10 de Piazza del Duomo.  Kerken en torens vertegenwoordig(d)en de rijkdom van een stad.

_DSC1965 _DSC1972 _DSC1974 _DSC1976 _DSC1986 _DSC1988 _DSC1990 _DSC1994 _DSC1998 _DSC2002 _DSC2003 _DSC2007

Ondertussen genoot weer een mugje van mijn lekkere bloed.  Weer een dikke bult bij!  Wat zijn dat toch voor muggen?!

_DSC2013

Om 15u stonden we aan de poort van onze nieuwe B&B.  Hoog gelegen en weer een heel ander uitzicht.  Wat we gevreesd hadden, bleek uit te komen.  De B&B van Pistoia kan niet meer geëvenaard worden.  De kamer en het zwembad zijn beide kleiner maar ook wel mooi.  Het uitzicht en de sfeer (minder huiselijk) is weer anders.

Laura heeft het zwembadwater goedgekeurd en ik heb lekker gemaft op een ligzetel.   Als ik mij op mijn buik leg, ben ik vertrokken.... zzzz....

_DSC2016 _DSC2017 _DSC2025 _DSC2028 _DSC2032

Peter had iets gelezen over een klein dorpje, hier vlakbij, nl. Monteriggioni.
Na wat inkopen in de plaatselijke supermarkt zijn we daar naartoe gereden.  Hééééél klein maar heel gezellig.  De zon ging net onder en bezorgde ons mooie beelden.   Een 9/10 voor sfeer en gezelligheid.

_DSC2035 _DSC2037 _DSC2044 _DSC2050 _DSC2059 _DSC2045

Ondertussen zijn we weer in onze kamer en ligt iedereen lekker associaal met zijn eigen device te surfen.  Leve wifi!

Slaap wel iedereen. Tot morgen xxx