DAG 11 - Assisi, Spello & Perugia shopping center

27 juli 2016 - Assisi, Italië

Buonasera a tutti...

De wekker liep al vroeg af vanmorgen.  Op 't programma vandaag stond Assisi en Spello.

Hieronder enkele foto's van Assisi.  De zon schijnt fel... en neemt de kleuren van de foto's weg.

_DSC3000 _DSC3001

Assisi, geboortestad van heiligen Franciscus en Clara van Assisi is een bekende bedevaartsplaats, die ook door toeristen gewaardeerd wordt vanwege haar heuvelachtige, smalle straatjes en pittoreske winkeltjes.

De ondergrondse parking was alleszins de mooiste die we ooit vonden (mooi gelegen).  De stad bereik je via roltrappen.  Niet onbelangrijk : In de andere richting (naar huis gaan) moet je de trap nemen.

_DSC3002

Zoals elke dag, van zodra we arriveren in de stad/dorp, heeft Laura na 5 min. honger.  Omdat ze niet goed ontbeten had, moest ze toch wat langer volhouden.  Dat werd beloond want haar bordje at ze 's middags flink leeg.

Assisi deed ons een beetje aan Lourdes denken met al die souvenierwinkeltjes.
Het was minder druk dan verwacht.

_DSC3003 _DSC3006 _DSC3005 _DSC3007 _DSC3037 _DSC3036 _DSC3035 _DSC3034 _DSC3032 _DSC3014

Via de kleine (en propere) straatjes, liepen we naar het Franciscusplein.
Daar werden we grondig gefouilleerd.  Je kan de Sint-Franciscusbasiliek gratis bezoeken, alsook de tombe van Sint-Franciscus.

_DSC3012

In Assisi vind je ook het ene patisseriezaakje naast het andere.  Het ziet er allemaal even lekker uit!

_DSC3051 _DSC3045 _DSC3040 _DSC3042  _DSC3044

Het is vandaag bloedheet.  Kijk maar ... St. Franciscus is zelfs flauwgevallen ervan op zijn paard...  :-)

De fonteinen en drinkfonteinen zijn een leuke afkoeling!
_DSC3009 _DSC3026 _DSC3018 _DSC3016

Na Assisi bezochten we nog kort het kleine Spello.

_DSC3053 _DSC3052

Omdat het zo warm was vandaag, besloten we even verkoeling te zoeken in het overdekte shoppingcenter in Perugia.  Daar hebben we enkele aankopen gedaan en wou Peter even in de Supercoop een kijkje gaan nemen (vergelijkbaar met een grote Carrefour).

Rond 19u30 waren we weer terug in ons hotel.  Hier overnachten we vandaag de laatste keer.  Morgen vertrekken we naar Bologna.
We hebben elke avond gegeten in het restaurant van ons hotel.  Prijs kwaliteit kan niet beter.  De vriendelijkheid van de eigenaars van het hotel en restaurant maakt heel veel goed van onze verouderde kamer.  Blijkbaar hebben wij nog een oude kamer maar zijn ze ondertussen aan renovatie begonnen.

Laura kijkt uit naar het zwembad in Bologna morgen :-) maar wij ook!
Voor uitstappen te doen is dit een prima hotel maar met een kind is een zwembad geen overbodige luxe.

Tot morgen.
Ciaaaaoo!

1. Kathleen:
    28 juli 2016
    Dan zijn jullie allemaal gezegend nu in Assisi? :-)
    Maar euh... waar zijn de foto's van al die patisserie?! :-P