DAG 15 - Lago Maggiore (Verbania) - Grand Hotel Majestic

31 juli 2016 - Verbania, Italië

Hallo iedereen,

Gisteren (rond 14u), na ongeveer 3u rijden, arriveerden we in Verbania, Lago Maggiore.
Onze touroperator, Marc Davis, beloofde dat dit het beste hotel van onze vakantie zou zijn.  :-)

We moesten langer wachten dan verwacht op onze kamer  (tot 16u) aangezien ons 15u beloofd werd.  Om te tijd de vullen, zouden we de omgeving en het zwembad (indoor) verkennen.  Het is hier mooi.  Weer helemaal iets anders dan een grote stad zoals Bologna.  Voor mij geeft dit meer een vakantiegevoel.
13900610_906283296164843_1902867543_n

Een half uurtje ofzo na het nemen van bovenstaande foto, begon het te regenen met wat licht en klankspel.  Dat werd ook voorspeld.

Bijgevoegd wat foto's van onze kamer.  Het ziet er prima uit.
De persoonlijke toets, het briefje met de chocolaatjes, zijn een aangename verwelkoming.

_DSC3152 _DSC3153 _DSC3154 _DSC3155 _DSC3156 _DSC3162

De komende 3 dagen zouden we niet meer teveel doen, gewoon wat rusten en genieten.  Daarom kozen we ook voor half pension in dit hotel.  Om 20u worden we aan het restaurant verwacht.   We aten buiten, onder de zuilen, heerlijk!

Met veel tegenzin ging Laura mee het dorp/stadje verkennen.   Er was namelijk rust beloofd en dat is niet stappen!  We hebben toch leuke dingen gezien en na 10 minuten was ze toch weer blij dat ze erbij was!
Ik vond zelfs een leuk paar schoenen, nog in saldi :-)  Ja, ja, zoals een echte vrouw kom ik van vakantie thuis met een nieuw paar schoenen en een handtas.  Hoppa!

_DSC3163 _DSC3166

Het is bewolkt en het staat op regenen maar dat is helemaal niet erg.  Bij wat regen, openen we onze armen en laten de verfrissing over ons heen komen.  't Is warm genoeg :-)

_DSC3167 _DSC3168 _DSC3169 _DSC3170

Wanneer het 18u is, krijgen we een klein hongerke.
Ook hier weer het ene patisseriewinkeltje naast het ander.   We kiezen een 'droog' koekje om onze eetlust voor later niet te verstoren.  Ze waren toch heel lekker!

_DSC3173

Het eten was heel erg lekker.  We worden hier met Mrs & Mr Davis aangesproken, je voelt je ineens een tikkeltje belangrijker als klant.
Laura kreeg chicken nuggets en frietjes.  Geen gewone, zoals wij ze kennen maar 'echte' kip met een speciaal korstje.  De beste die ik ooit geproefd heb.  Laura zei vol trots tegen de ober: "I like the chicken nuggets very much!" waarop de ober zei: "I will take this message to the chef."

Ondertussen hebben we onze 1ste nacht achter de rug.
Rond middernacht moesten we naar de receptie bellen omdat we die airco niet stilgelegd kregen.  Met dit lawaai kon Laura niet slapen.   Zegt die dame doodleuk: "Oh, I can do this from here."   STOP the airco, zei Peter, because we cannot sleep :-)

Hij heeft spijtig genoeg niet zo goed geslapen, onze Peter... omdat we tapijt op de kamer hebben.  De huismijt is goed aanwezig.  Hij kreeg moeilijk adem en deed niets anders dan niezen.   Ikzelf heb er deze keer geen last van.   Peter zal vandaag een allergiepilletje van mij nemen, hij zal dan wel wat beter slapen.

The rich buffet is een gewoon buffet zoals in de andere hotels, niets extra maar dat is meer dan voldoende.  Laura miste wel meteen de broodrooster want zij eet 's morgens graag een geroosterd broodje maar zo erg is dat niet.
De ontbijtruimte is mooi gelegen en geeft uit op het meer.
13900906_906278912831948_1604990134_n

Dan gaan we nu eens beginnen aan een nieuwe dag!!  Tot later!