DAG 5 - Bagni della Regina Giovanna - Sorrento

9 april 2017 - Sorrento, Italië

Onze laatste dag in Sorrento vandaag.  We lassen een rustdag in.
Laura trotseert het koude water in het zwembad aan het hotel en daarna bezoeken we Bagni della Regina Giovanna.

Bagni della Regina Giovanna - Sorrento

Bagni della Regina Giovanna is een smaragdgroene plas zeewater die ingesloten is door kalksteenkliffen en een rotsstrand.  De beschermde plas is door een natuurlijke overdekte doorgang gescheiden van de open zee. Hij is genoemd naar een legendarische koningin van Napels die graag naar deze plas kwam omdat die zo afgelegen was. De legendes over koningin Johanna hebben het over geheime jonge minnaars en wrede moordcomplotten. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen...

Wij zijn er vroeg en hebben de baai voor ons alleen.   Lang duurt het alleen zijn niet want het is een warme dag en de Italianen zoeken verfrissing.   Nooit zouden wij deze plek gevonden hebben, mocht ik de tips op 't internet niet gevolgd hebben.

DSCN0271 Bagni della Regina Giovanna - Sorrento

We verlaten de baai en gaan naar de plateaurotsen die naar 't schijnt 's avonds veel bezocht worden zodat men kan genieten van de ondergaande zon.

DSCN0280 DSCN0287 DSCN0288

De onderstaande foto ziet er gevaarlijk uit maar dat is het niet.  Het lijkt een afgrond maar dat is het niet...

Aan de andere kant van de baai kan je een pad volgen langs de kust dat uitkomt bij een restaurant.

DSCN0293 DSCN0296

Wat deden we vandaag nog?
Ik wilde graag nog de Vallone dei Mulini zien.  Ik had gelezen dat die ergens in Sorrento gelegen was aan een brug maar we waren ze nog niet tegengekomen.   Et voila!  Achter het centraal gelegen Tasso Square, ligt een bijna verborgen schat: een oude en overwoekerde ruïne in een welige ravijn.  Ik heb met moeite deze foto's genomen, 't was heel erg akelig...

Il Vallone dei Mulini Il Vallone dei Mulini

Voor de 2de keer sinds ons verblijf gaan we eten bij Ristorante Zi’Ntonio.   Vandaag nemen we enkel een voorgerecht en houden we plaats over voor een heerlijk dessert.  Ik had mijn bordje uitgelekt als ik mocht...