DAG 4 - Capri

8 april 2017 - Capri, Italië

Bonasera tutti!

Vandaag bezochten we Capri.  We namen vanuit Sorrento de boot.  Heen/terug betaalden we voor ons drietjes tesamen 93€.  Dat het een dure dag wordt, staat buiten kijf!

map

DSCN0187

In Capri aangekomen, volgen we de pijlen naar het centrum.  Naar boven is een must!  We gaan op zoek naar i giardini di Augusto, een park met mooie bloemen en een prachtig uitzicht.  Ik gebruik hiervoor mijn 'here' app op mijn telefoon en onderweg trakteren we onszelf op een granita di limone en arancia.

DSCN0188 DSCN0191 DSCN0214

Ik lijk in herhaling te vallen maar het is ook hier echt wel mooi.  We genieten van het uitzicht op de beroemde Faraglioni-rotsen die typerend zijn voor Capri.

DSCN0197 DSCN0200 IMG_0235 DSCN0204

Capri heeft iets mondain.  Het is hier ook opmerkelijk duurder.  Er zijn natuurlijk toeristen zoals wij maar er zijn ook mensen die hier rondlopen met de sjiekste kledij,...

Aangezien wij heel wat op het programma hebben staan, nemen de funicular (1,80€) weer terug naar de haven (naar beneden).  We hadden het beter andersom gedaan.

DSCN0218

Ik had graag de blauwe grot bezocht, El Grotta Azzurra.
We nemen opnieuw een toeristenboot die ons tot bij de blauwe grot brengt (15€).

DSCN0223

Net voor de blauwe grot, stappen we over naar roeibootjes.  Dat overstappen is niet meteen simpel en zorgt toch wel voor de nodige spanning en hilarische taferelen.
Als iedereen in het roeibootje is neergeploft, passeer je weer even bij de kassa waar een paar maffiosi (te boot) 14€ vragen om de grot 'in' te gaan.

Peter blijft in de grote boot wachten, hij houdt niet van kleine roeibootjes.  Laura en ik gaan de grot bezoeken.
Hieronder zie je een foto waarin Laura en ik voorbij de kassa gaan.  Daarna trekt de roeier zich naar binnen door aan de ketting te trekken.  Iedereen legt zich plat om de grot binnen te gaan.

IMG_0256 DSCN0230

In het begin lijkt alles heel erg donker.  De mensen die de roeibootjes besturen, stellen iedereen op hun gemak door allemaal te zingen en te praten met de toeristen.  Dan keken we naar het water waar we een supermooie blauwe schijn zagen.   De reactie van Laura toen ze het ontdekte was fantastisch.
Zonlicht dat door een holte onder het water reflecteert in de grot, zorgt voor een helderblauwe kleur van het water in de grot.

De bestuurders van de roeibootjes zingen Italiaanse liedjes.
Ik heb hier een filmpje van gemaakt wat ik hier niet meteen kan uploaden... dat zal voor later zijn.  Wanneer er een boot de grot binnenkomt, hoor je de typische Italiaanse éééé wat ik wel grappig vond.
Achteraf dacht ik... dat zal wel zijn van : "ééééé, we hebben weer 100€ verdiend!"

DSCN0238

Peter was blij dat we weer veilig aan boord waren.  Tijdens het terugkeren naar de haven in Capri, namen we 2 roeibootjes mee terug.  Zij hingen te bengelen achter onze grotere boot.

DSCN0251 DSCN0255

Ondertussen was het al 15u.  Ons ontbijt was nu toch wel verteerd dus een bruscetta was welkom.

DSCN0257

Hieronder nog een foto van Capri en de binnenkant van de grotere boot die ons terug naar Sorrento bracht.

DSCN0258 DSCN0260

Het was een drukke dag.  Blij dat we weer met de voetjes aan wal staan.  Capri is te duur voor wat het is maar we waren op voorhand verwittigd.  De blauwe grot is eigenlijk als ik eerlijk ben een geldklopperij maar ik had het toch weer niet willen missen!!!!

Ciiiaaaaooo!

1. Tatta:
    8 april 2017
    Toch wel echt mooi!!!
  2. Paul:
    9 april 2017
    Heel mooi, de moeite waard
  3. Henry davis:
    9 april 2017
    mooie foto's alweer!! Leuke uitstap ook en zo te zien (en lezen) ook een fijne vakantie ...nog veel Fun !! Doei