DAG 5 - Genova

21 juli 2016 - Genova, Italië

Hallo allemaal,

Gisteren maakten we de afspraak om vandaag aan het zwembad te blijven voor Laura.  Het zou maw een rustdag worden.

Vanmorgen lekker uitgeslapen naar het ontbijt.
Ik vergat nog te schrijven dat naast het feit dat het clienteel hier 65+ ook de bediening al een tijdje meegaat.  Onze hoofdober is volgens Peter zo'n 102 jaar oud en hij heeft de eer een blazer te mogen dragen.  De rest draagt een witte gillet.

Ze zijn hier blij met wat jonger volk aan het zwembad.  De poolboy heeft een hele klus aan het verzorgen en oudjes helpen in en uit het zwembad krijgen/duwen/trekken/sleuren.   Gisterenavond heeft Peter nog moeten helpen.  Vandaag kreeg hij al meteen te horen dat datzelfde vrouwtje vandaag niet in het zwembad geweest was omdat Peter er niet was om te helpen.  :-)  :-)

Whatever...
Aangezien het zonnetje maar aarzelend kwam piepen (of niet), besloten we vanmorgen toch een uitstap te doen naar Genova.  Laura was daar niet zo happy mee aangezien ze afgesproken had met haar vriendinnetje uit Engeland.

Peter bracht een stadsplan mee dat ik tijdens een toiletbezoek rustig en grondig zou  bestuderen.   Op dat moment besloot ook de kamermeid binnen te stormen  (echt wel, zonder kloppen).  Eerste deur dat die tegenkomt, jawel...  Ik zat daar als ne Pascha met die kaart op mijn kniëen met de deur groot open.   Ik heb die daar nen hoop gezegd in het plat Sint-Truidens.  't Mens moet dat toch begrepen hebben want met ne 'scusi' is ze terug buiten gegaan.

Anyway... we namen dus de trein naar Genova (hele gezin € 17,20 heen en terug).  Het was er groot, niet overdreven druk, te vergelijken met Brussel.
Wat ons meteen opviel is dat de prijzen daar een stuk lager ligger dan hier in Santa Margherita Ligure.

_DSC2694 _DSC2696 _DSC2697 _DSC2698 _DSC2699  _DSC2706 _DSC2710 _DSC2711

We slenterden wat in de stad en namen de funicular naar boven (Righi) voor een uitzicht (wat een beetje tegenviel door de beplanting).  In het treintje zitten op zich was wel eens leuk.

_DSC2719 _DSC2720 _DSC2721 _DSC2724 _DSC2726

In het terugkomen miste we onze trein omdat die last minute van perron veranderd was en wij die aankondiging natuurlijk niet begrepen hadden.  Gelukkig zijn er treinen genoeg...

Ondertussen is het bijna 19u30.
Peter is al een beetje moe....

_DSC2728

Morgen checken we uit en gaan we naar het huwelijk van Sarah & Christophe. Daar hebben we veel zin in!

Tijd om ons te wassen, ons te beschermen met muggenmelk en een hapje eten!

Tot morgen!