DAG 1/2 - Milaan (zomervakantie 2016)

18 juli 2016 - Milaan, Italië

Eindelijk zijn we weer zover ... tijd voor een eerste reisverhaal.
809km van huis, eerste stop Milaan.  Het voelt aan als een jaarlijkse 1ste stop van onze vakantie,  Opnieuw kozen we voor Starhotel Grand Milan in Saronno.  Heel gemakkelijk, auto in de ondergrondse garage.  Station om de hoek waar we voor ongeveer 5 euro heen en terug Milaan centrum (Cardona) kunnen.

De heenreis verliep vlotjes, geen spektakels meegemaakt, gelukkig.  4km of 1u wachttijd aan de Gottardtunnel.  Om 10u vertrokken in Tongeren en rond 20u in Saronno toegekomen.

Het is onze 2de keer in dit hotel.  Vorig jaar waren we hier ook.
's Morgens op weg naar het ontbijt.   Je bent je handtas vergeten, zei Peter... Die hebben we nodig om al die potjes nutella en confituur in te steken.  Vorig jaar zijn we met een voorraad vertrokken die de hele vakantie dienst heeft gedaan.
Ze zijn slimmer geworden hier want het zijn nu dispensers geworden dus sowieso geen potjes meer.  Slim gezien!  Waarschijnlijk besloten na het piekverbruik van vorig jaar juli :-).

Wat hebben we gedaan? We bezochten de Porta Nuova  en de Duomo,... aten een lekker ijsje van Grom.  Laura hebben we heel blij gemaakt door 2x te gaan zwemmen vandaag.

Hoogtepunt van de dag?  Zeker en vast Peter die in een winkel met allemaal zeepjes en maskers voor op 't gezicht na een paar minuutjes vroeg waar de broodjes waren want hij wou wel eens proeven van die dipjes!???  Peter ruikt al een hele poos niets meer en had gewoon niet in de gaten dat dit verzorgingsproducten waren.  Hij vond dat die kommetjes om te proberen er wel lekker uit zagen!  De kommen (waar water in zat) moesten volgens hem bijgevuld worden met brood.   Ik denk dat ik niet meer bij zou komen als hij aan één geproefd had!!

Veel tijd om te schrijven heb ik niet vandaag.  Links en rechts slapen ze al... dus ik zal ook maar afsluiten.  Tot morgen!!

IMG_1687[1] _DSC2595 _DSC2586 _DSC2584 GOPR0755 GOPR0749 _DSC2580_DSC2569 _DSC2565DSC03804 DSC03816 DSC03814 DSC03809 DSC03807