DAG 1 - Milaan

18 juli 2015 - Milan, Italië

_DSC1719 - Copy

Goed gehumeurd vertrokken we rond 21u te Tongeren voor een ritje van 820km.  Alles verliep prima totdat we verrast werden om 4u30 met een file van 2u voor de Gothardtunnel.  Die hadden we niet zien aankomen want normaalgezien is die tunnel 's nachts geen probleem.   We waren zooooo moe en dan nog in de file staan.  Niettedoen!    Na de Gothardtunnel hebben we wat geslapen op een parking, echt wel nodig.    Uiteindelijk arriveerden we rond 11u in Milaan - Starhotel Grand Milano.

DSC02892

Ons Laura daarentegen had wél een goede nachtrust gehad en wilde graag de temperatuur checken van het zwembad.   Peter sliep een uurtje.
Een heel mooi zwembad voor ons alleen helemaal bovenaan het gebouw waar ze de glazen dak opengeschoven hadden.

DSC02885

Ons hotel lag in Saronno (Amaretto di Saronno).  Prima gelegen.  Op wandelafstand van het station, voor € 2,90 met de trein naar Milaan Cadorna.
De waterfonteinen zorgden voor een aangename afkoeling.  Wat was het warm zeg!

_DSC1730 - Copy _DSC1732 - Copy

Peter had honger en daarom nam ik hem mee naar Eataly.  Alles wat lekker is, kan je er vinden.  De Fiat500 versierd met groenten was fantastisch.

_DSC1742 - Copy _DSC1739 - Copy

Bij deze kunnen we jullie bevestigen dat de Duomo er nog steeds staat te pronken.

_DSC1753 - Copy

Het was rustig in Milaan maar dat zal aan de warmte gelegen hebben.  Puf puf.
De vermoeidheid sloeg snel toe.
Bij de terugkomst in ons hotel dacht ik even te rusten op het bed maar toen ik mijn ogen weer opendeed was het ochtend.  We hadden dapper het klokje rond geslapen!

_DSC1722 - Copy