DAG 1 - Puglia - Lecce & Porto Cesareo

3 april 2016 - Lecce, Italië

En we zijn weer bij de gelukkigen...

Gisterenavond overnacht in Budget Ibis Hotel in Charleroi.  Overnachting, parking en shuttle aan 89€ voor 5 dagen dus voor ons een mooie deal.
Om 7u10 vertrekt onze vlucht vanuit Charleroi naar Bari waar we de streek Puglia gaan verkennen (de hak van Italië).

puglia

Met de aanslag in Zaventem, werden wij 4u op voorhand in de luchthaven verwacht.  Dat was een korte nacht!

DSC03394 DSC03395

Het was behoorlijk druk op de luchthaven.  Met al die extra controles en soldaten voelden wij ons wel veilig.

Onze reis met Ryanair verliep zoals altijd prima.  Nadat we veilig geland waren weerklonk er uit de boxen in het vliegtuig een trompetgeluid alsof je ergens een wedstrijd gewonnen had.  Ik dacht Heu??  Blijkbaar wil dit nu zeggen 'Joepie, we zijn veilig geland!!'  Oftewel was het de eerste keer van de piloot ofzo 'GESLAAGD'.   De tranen liepen langs mijn wangen aangezien ik dit zoooo van de pot gerukt vond!

We hadden enkel handbagage mee dus meteen naar Hertz voor het ophalen van onze huurwagen (een witte Fiat 500L).  Lekker warm, zonnebrilletje erbij.  De trip leek al meteen geslaagd.  Tijdens onze rit naar Lecce zagen we 2 x mensen fietsen op de autostrade.  Welke zotten doen dit nu??

Lecce was vooral gezellig en we hebben ervan genoten.  Is dit het 2de Firenze zoals ze schrijven?   Komt niet in de buurt maar toch was het leuk.
In sommige straatjes was het heel druk maar soms waren we ook weer helemaal alleen.  Dat zie je vooral op de foto's van het Plaza Duomo.

DSC03398 DSC03403 DSC03405 DSC03414 DSC03416 DSC03418 DSC03421 DSC03424 DSC03425

Na Lecce reden we door tot in Porto Cesareo waar we de nacht zullen doorbrengen. We hebben een eenvoudige maar mooie kamer (€65) met zicht op de haven.

DSC03432 DSC03431 DSC03429
Naast het slenteren en lekker eten hebben we vooral genoten.

DSC03439 DSC03440 DSC03441

Op naar morgen... wat gaan we doen?   Dat mag onze jarige Laura een beetje invullen!

DSC03420

Tot morgen!

1. Nele:
    4 april 2016
    Goh, dat ziet er weer allemaal super uit, veel plezier! En voor Laura vandaag: een geweldige verjaardag!
    Groetjes,
    Nele
    Ps: de toeter bij het landen, daar heb ik ook al vaak mee moeten lachen