DAG 3 - Santa Margherita Ligure

19 juli 2016 - Santa Margherita Ligure, Italië

Na ons ontbijt in Milaan, rond 9u30, deed Laura (met Peter) nog een plonsje in het zwembad terwijl ik onze koffer pakte.
Laura is eindelijk door de 'Mama?' en 'Mama, kijk hè!' dagen heen.  De eerste dagen van de vakantie is dit toch ff wennen.

We rijden 190km meer naar beneden, naar Santa Margherita Ligure.
De rit verloopt prima.  Laura kijkt ondertussen naar een film van Harry Potter.
Voor 3 nachten zullen we verblijven in Hotel Metropole.
Het is een sjiek hotel met een soort grandeur van vroeger.  We merken het ook aan de gasten, gemiddelde leeftijd 65+.  Aan het kleine zwembad zit een poolboy.  Ik zou mijn dag zo niet willen vullen.
We hebben een mooie stijlvolle kamer met nog een kleine kamer met 1 bed hiernaast.  De ramen geven uit op een groot terras (zie foto's).

DSC03820 DSC03818 DSC03819 DSC03822 DSC03823 DSC03824 DSC03825

De groene parasols horen bij het hotel.  Een zitstoel is mee inbegrepen in de kamer.  Voor een ligstoel vraagt men 14€/dag.
Na een eerste verkenning in het hotel, leggen we ons even aan het zwembad.  Laura zwemt wat en om beurt snoezelen Peter en ik een beetje.  Zzzzz...
DSC03829 DSC03830

's Avonds verkennen we het centrum en eten een broodje.  Het smaakt!
Tripadvisor raadt ons Angelo 48 aan maar bleek volzet te zijn.  We hebben dus meteen voor morgen gereserveerd.

DSC03831  DSC03838 DSC03837

Om de avond af te sluiten, gaan we iets drinken met Marc Schoofs & Rita, die ook in Santa Margherita Ligure verblijven.
Morgen stappen we naar Portofino!

1. Henry davis:
    20 juli 2016
    weeral mooie foto's !! Vakantie kan toch zoooooo fijn zijn hé !!