DAG 10 - Casal di Peppe B&B, Orentano

28 juli 2018 - Orentano, Italië

Vandaag besluiten we om niet te veel te doen.  Dat mag ook wel eens, toch?

NBXK8960 SXRD2166

De mooie ontbijttafel stond te pronken toen wij beneden kwamen.  Elisa maakte yoghurtcake, chocoladecake, een cake met bladerdeeg, perziksap,...  Laura at haar buikje rond.  Vers gebakken brood met zelfgemaakte jam.  Enkel Peter had het moeilijk met het brood omdat hij het te hard vond (voor zijn tanden).  Op de tafel staat een kaartje met speciale koffies en omeletten die ze aanbieden.  Het nadeel is dat je voor speciale verzoeken moet bijbetalen.  Er mag dan wel genoeg aangeboden worden, er staat toch wel altijd iets op die menukaart wat je ook wel eens wil proeven.  Zo zijn wij gewoon, toch?   Vandaag waren we flink en hielden het bij het basisontbijt.

We zaten maar liefst 2u aan de ontbijttafel.  Halloootjes?  Het was dan wel heel gezellig.  Met z’n allen aan die ontbijttafel en automatisch begin je dan toch te praten.  Kinderen geraken ook aan elkaar gewoon en proberen toch met elkaar te communiceren, ook al spreken ze niet dezelfde taal.

IMG_9098

We gaan even tot in Montecarlo (Italië) en Montecatini Alto maar ik merk al snel dat zowel Laura en ik te moe zijn.  Snel zitten we op een terras om ons vochtpijl weer op punt te brengen.   We moeten dan maar eens terugkomen.  We willen graag eens met de funicular (kabelbaan) meerijden van Montecatini Terme naar Montecatini Alto.

IMG_9100 NLLD5987 IMG_9101 IMG_9107

Wanneer we weer in onze B&B zijn, slaap ik een paar uur want dat is er vannacht niet van gekomen.  Ik had last van de warmte (jullie ook?) en een stuk notencake dat me zwaar op de maag lag, hield me wakker.  Waarom eten wij hier toch zoveel?

Veel doen we vandaag niet.  Verder dan opmerken dat mijn teennagels bij mijn kleedje passen, kom ik vandaag niet, haha.

IMG_9109

Ik ben zojuist even wat foto’s gaan maken, zodoende dat jullie ook een idee hebben hoe leuk het hier is.
Zoals ik al schreef, alles uit de eigen tuin, de leuke namen van de kippen,…
Elisa & Giovanni hadden samen een reclamebureau en waren na 22 jaar de deadlines beu.  Ze verhuisden van Palermo Sicilië naar Toscane.  Ze kozen voor Toscane omdat ze hier graag op vakantie kwamen.  Een heel andere soort werk, nu een passie, zei Elisa.  Zoiets zouden wij ook wel graag doen maar daar heb ik niet het lef, noch het geld voor…

_DSC4410  _DSC4412 _DSC4413 _DSC4414 _DSC4415 _DSC4416 _DSC4417 _DSC4418  _DSC4420 _DSC4421 _DSC4422 _DSC4424 _DSC4425 _DSC4426 _DSC4427 _DSC4430 _DSC4431 _DSC4432 _DSC4434 _DSC4437 _DSC4438 _DSC4439 _DSC4440 _DSC4441 _DSC4442

Terwijl ik foto’s maakt, steekt Giovanni de BBQ aan.  We worden om 20u30 verwacht.   Zo laat eten, dat wordt weer laat opblijven dan!

1. Nele:
    28 juli 2018
    Dat lounge bed in den hof, daar wil ik mij gerust eens neervlijen😀😎!
  2. Henry davis:
    28 juli 2018
    al die B&B's zijn zo mooi, zo idillisch. Zou er met plezier willen invliegen !! Ook mooie foto's van het gezinnetje. Aan de foto's zie ik dat jullie een echt gezellige tijd beleven. Nog héél veel vakantiepret...Ik kijk uit naar de volgende foto's xxx
  3. Greet en Luc:
    28 juli 2018
    Ziet er een gezellige B&B uit. Zeer aantrekkelijke ontbijttafel.
    Leuke feetie gemaakt. 👣