DAG 12 - San Gimignano

29 juli 2015 - San Gimignano, Italië

Prachtige doorreis van Siena naar San Gimignano.
_DSC2102 _DSC2099

Even een wikepediamomentje:  San Gimignano is een middeleeuws, ommuurd stadje in de provincie Siena. De stad staat bekend om zijn veertien torens die het silhouet van de stad domineren. De torens deden dienst als woning en versterking, maar vooral als prestigeobject. Tijdens de strijd tussen rivaliserende families, verschanste men zich tussen de torens en vocht men daar hun vaak bloedige vetes uit. Op haar hoogtepunt had de stad 72 torens. Om families te vernederen, werden vaak de torens vernietigd.

DUS... in the good old days woonde er veel rijk en machtig volk.  In de verte zagen we de stad liggen.  KiekesWeiSjooon!
_DSC2097

Onze laatste bestemming met zwembad is Hotel Casolare Le Terre Rosse ***
Groter en duidelijk meer volk dan in de vorige B&B's (ook al lijk ik alleen te liggen aan het zwembad).
DSC03014 _DSC2104DSC03017 _DSC2142 _DSC2145 _DSC2143

Hoeveel zouden deze zwaluwen betaald hebben voor een familiekamer?   Het gezin heeft 3 prachtige kleintjes die ik morgen zal proberen te fotograferen.
_DSC2149

En jawel... hier leek het een bijeenkomst van Belgen en Hollanders dus Laura had meteen vriendjes en vriendinnetjes.  Joehoe!

Na het zwemmen zijn we de stad ingetrokken.  Voor morgen hebben we dezelfde plannen.  Wat een leven hier toch hè...   :-)

_DSC2133 _DSC2127 _DSC2123 _DSC2114 _DSC2107 _DSC2106 DSC03019 DSC03030 DSC03023 DSC03024 DSC03028 DSC03033

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henry davis:
    30 juli 2015
    alweer leuke foto's ...nu begint het stilaan op zijneinde te gaan , hé! Zal blij zijn jullie terug te zien !!! xxx