DAG 13 & 14 - Casal di Peppe <3

31 juli 2018 - Orentano, Italië

Waar waren we gebleven?  In Orentano Casal di Peppe.
Het is ontzettend warm!  Veel wordt er dan ook niet meer gedaan...
We genieten nog steeds, ook van de airco op de kamer.

In de namiddag gaan we naar de Conad, een grote supermarkt en slaan daar wat kaas en salami om mee naar huis te nemen.  Die zin hebben, ge weet ons wonen hè!

Dag 13 is weer vooral liggen, uzelf nat houden en voor de rest niet te veel bewegen.

INZX3302

Op 31 juli accepteerden we voor het avondeten in onze B&B zelf.

IMG_9171 IMG_9172

Zoals gewoonlijk was het weer supergezellig gemaakt, iets waar Elisa heel erg sterk in is.   Elisa en Giovanni serveerden heerlijk eten.  Ik vergat een foto te maken van de kip... weer te gulzig hè.

Elisa schilt een paar patatjes voor Laura en bakt frietjes  (of probeert het toch).  Hoe lief is dat!?

IMG_9175 IMG_9177 IMG_9178IMG_9179

We beseffen dat het dit ons laatste avondmaal is in Orentano en beseffen al dat het afscheid pijn gaat doen.

De volgende morgen na het ontbijt maken we onze koffers, proppen de auto vol en nemen afscheid van de beste B&B ooit in Italië.  Het is niet het gebouw, het is gewoon het geheel.   Ik vergeet nooit de mooiste, bloedeerlijke glimlach van Giovanni toen wij aan de poort stonden.   Ik moest er wat aan wennen want wie lacht nu zo... en dat de hele dag?   Awel... die 2 mensen zijn de hele dag in de weer voor hun gasten en lachen altijd.  Ze doen het met heel veel passie en zijn zo oprecht dat het je raakt.    We hebben het gevoel dat we een familie rijker zijn.  Nog snel een selfie!

IMG_9187 IMG_9198

Ik heb wat vertaald op mijn GSM en probeer in het Italiaans wat woorden te zeggen en Elisa is duidelijk geraakt.  Er wordt heel veel geknuffeld en ja, dat plakt als ge allemaal zo aan het zweten zijn.

Elisa doet nog snel een van haar armbandjes uit en geeft dat aan Laura.  Het kind is er zo blij mee.

IMG_9214

Wanneer we naar huis rijden, passeren we Saronno.  Hier begon onze vakantie.  Willen we opnieuw beginnen?  Neen, het is genoeg geweest.  Het is nu tijd voor onze familie en vrienden in België.

IMG_9203 IMG_9205

We rijden zo'n 7u30 en stoppen dan in Colmar.  Colmar is een stad en gemeente in de Elzas in Frankrijk.  De oude wijken met oude huizen met vakwerk en met door smeedijzeren uithangborden versierde gevels, zijn echte wel mooi.  We gaan wat eten en besluiten de dag erna terug te komen.

IMG_9207 IMG_9206 IMG_9210 IMG_9211 IMG_9215 IMG_9216