DAG 8 - Bagnoregio Civita & Orvieto

24 juli 2016 - Bagnoregio, Italië

Met een donderslag worden we wakker, het regent.
Gelukkig is het na het ontbijt weer droog.  Het blijft drukkend warm maar het wordt geen zonnige dag, dat is duidelijk.

Aangezien het bewolkt blijft, stellen we het zwemmen in het Trasimenomeer uit en kijken we snel even waar het weer beter is.

We gaan er een lap op geven vandaag!
We bezoeken Bagnoregio Civita, iets wat op mijn bucket list stond.
Dit arendsnest is gebouwd op een tufsteenrots (vulkaansteenmateriaal) die jaar na jaar steeds verder afbrokkelt.  Deze stad wordt ook wel de stad die sterft genoemd. 'la città che muore'.

_DSC2805 _DSC2807 _DSC2808

We vinden het prachtig, zoals verwacht! We betalen graag 1,5 euro voor de overstap naar de stad (via de brug).  Een hele klus en behoorlijk vermoeiend.  Bij aankomst staat het rode kruis ons op te wachten, dat zegt genoeg zeker?

_DSC2813 _DSC2814 _DSC2816 _DSC2828  _DSC2831 _DSC2834

Een 25km hier vandaan ligt Orvieto.
De kathedraal van Orvieto is één van de meest spectaculaire gotische gebouwen van Italië, zowel wat de afmetingen betreft als de rijkdom van de gevel met mozaieken en beelden.

Tijdens de rit zien we Orvieto liggen en maken we een stop voor wat foto's.  De kathedraal is al van ver zichtbaar.  Prachtig!
_DSC2839 _DSC2840 _DSC2841 _DSC2845 _DSC2849 _DSC2854

Het is een grote maar gezellige stad met heel veel steegjes.
Alles weer uit tufsteen, het geeft een aparte (mooie) atmosfeer.

_DSC2856 _DSC2857 _DSC2858 _DSC2861 _DSC2862 GOPR0967 GOPR0961

In 't naar huis rijden genieten we van de lekkere koekjes (aandenken huwelijk Sarah & Christophe).  Lekker!

_DSC2866

We hebben vandaag veel gewandeld.  Ik maak graag wat tijd om mijn reisblog aan te vullen.  Laura kijkt een filmpje en Peter drinkt een koffietje.

Op naar morgen zou ik zeggen!!  Ciaaaaoooooo!

13835865_901634066629766_1429662779_o

1. Marc:
    25 juli 2016
    Ziet er behoorlijk leuk uit allemaal :-)
    Nog veel plezier ginder...
  2. Kathleen:
    25 juli 2016
    Ziet er indrukwekkend uit boven op die rots, wauw! Maar serieus vermoeiend voor de voetjes lijkt me :-)
  3. Henry davis:
    26 juli 2016
    mooie foto's , leuke reisverhalen ...toch wel weer een vakantie die bijblijft , niet? xxx