DAG 3 - Driving the Spaghetti Road SS163

7 april 2017 - Amalfi, Italië

We rijden de spaghettiweg vandaag!
We maken een uitstap van 40km die ons 2u later in Maiori brengt waar het marktdag is (op vrijdag).  Het is trekken, sleuren, genieten, kronkelen, vooruit en achteruit rijden om er te geraken maar het is een belevenis op zich.
map

De SS163 geeft adembenemende uitzichten.   Wat is de Amalfikust mooi!
SS163
Bussen vol chinezen worden op view points gelost.  Voor mij al een belevenis op zich.  Geef mij ne stoel en ik kan er uren naar kijken.   Man, man, dat die niet in de knoop geraken met al die selfie sticks...

De oude Fiat 500'tjes rijden hier in massa en is op die smalle wegen de perfecte auto.  Mijn adem wordt afgesneden wanneer ik het zoveelste oud geel Fiatje aan een huis langs de weg zie staan.  Ik  word er emotioneel van.  Italië ten top is dit!

DSCN0140 DSCN0142 DSCN0148

Ik zag een wegwijzer 'Sentiero degli Dei', een pad dat verdwijnt ergens in de bergen.  Ik hoop dat we deze 'Walk of God' nog kunnen meemaken tijdens deze reis.  Overmorgen misschien...

Maiori heeft een mooi wandelpad langs de kust.

DSCN0153

We blijven er een tijdje en besluiten dan terug richting Amalfi te rijden.

DSCN0155

De wegen zijn zo smal dat het regelmatig even knijpen is wanneer we een bus passeren.  Soms moeten we zelfs weer achteruit om verder te kunnen.

In Amalfi spendeerden we zo'n 2u.  Je ziet ze niet en voelt ze niet komen maar dan slenter je per ongeluk uit een zijstraatje het plein op en verschijnt de kathedraal van Amalfi.  Hoe groot en geweldig in zo'n klein stadje!  Indrukwekkend!

DSCN0157 DSCN0165

En natuurlijk genieten we alweer van al het lekkers dat Italië ons te bieden heeft.
DSCN0159 DSCN0162 DSCN0163 DSCN0168

Wanneer we weer in het hotel zijn, nemen we een doucheke en nemen de shuttle naar Sorrento voor het avondeten.
DSCN0182 DSCN0183 DSCN0185

Vandaag kochten we ook wat souveniers voor onszelf en voor enkele thuisblijvers.  Diegene die iets hebben met zeepjes, een vingerhoedje of een magneet mogen zich aangesproken voelen.  :-)

DSCN0186

Buona notte a tutti!!

1. Henry davis:
    8 april 2017
    mooie natuur, lekker eten en...een gek smoeleke...wat wil een mens nog meer !!! Genieten maar xxx