DAG 6 - Lucca fietstocht en afreis naar Pistoia - Agriturismo San Rocco

23 juli 2015 - Pistoia, Italië

Goedemiddag allemaal,

Wat hebben we vandaag allemaal gedaan?
Na het ontbijt checkten we uit en reden we nog even tot in Lucca centrum.  Vooraleer we naar Pistoia vertrokken, huurden we een fiets zodat we omheen Lucca konden fietsen op de omwalling (stadsmuur).  Een ritje van 5km.
Warm maar de haren in de wind, zalig!

zalig fietsen in Lucca omheen stadswand zalig fietsen in Lucca2

Hier in de verte de toren met de bomen bovenop die we gisteren nog beklommen.

DSC02952

In Lucca is het ondertussen héél erg druk aangezien Robbie Williams er vanavond optreedt.

Rond de middag vertrokken we naar Pistoia.  We reden een uurtje.
Wat een mooie B&B treffen we hier aan, prachtig!  Een pareltje!!!   Oordeel zelf maar als je de foto's bekijkt!

DSC02968 t sjik geleeg

Ik dacht vandaag bij mezelf: "Els, hoe vindt ge het toch maar allemaal?!"   Google is mijn beste vriend!  Ik heb er veel tijd in gestoken maar het is de moeite, echt waar!  Het lijkt wel alsof we het pand voor ons alleen hebben.  We hebben de blauwe kamer.

de blauwe kamer _DSC1861 _DSC1860 _DSC1859

Uitzicht kamer :

bedroom view

Morgen zou de B&B volzet zijn aangezien ook hier (Pistoia) morgen Santana en Sting optreden.  Gisteren liepen we in Lucca terwijl Mark Knopfler (Dire Straits) op het marktplein de mooiste deuntjes de stad instuurde.

Het uitzicht aan het zwembad is adembenemend.
Als we schaduw willen, kunnen we heerlijk schuilen onder de druivelaars.  Het is hier zoooo stil.  Je hoort enkel de krekels en de klokken van de kerktoren.   Wat wil je nog meer?

what a view what a view2 toppie schaduw onder druivelaar als God in Italië DSC02962

Ik kijk al uit naar het ontbijt morgenvroeg.  Maria, onze gastvrouw, gaat dat goed doen, ik proef het nu al!   Ik kreeg ook al meteen een fles rode wijn die ze hier zelf maken.  Maria verzekerde mij dat ik er geen hoofdpijn van zal krijgen :-)   Ook produceren ze hier olijfolie, safraan enz...   't Gaat hier goedkomen, wedden?!

Onze ontbijtruimte:

ontbijtruimte

Op dit moment bestudeert Peter de stadskaart van Pistoia.  Daar gaan we vanavond eens koekeloeren...

Aan iedereen die ons een beetje volgt, een groet en een dikke knuffel!
Liefst zouden wij hier samen zijn met iedereen die ons graag ziet...
Miss you all.  xxx

1. Nele:
    23 juli 2015
    Dat ziet er idd een mooie B&B uit, dat wordt genieten!
  2. Lindsey:
    23 juli 2015
    Ziet er allemaal heel mooi uit! Groetjes joeri, lindsey en jasper
  3. Henry davis:
    24 juli 2015