DAG 7 - Napels

11 april 2017 - Napels, Italië

Ondanks het tapijt in onze kamer hebben we toch goed geslapen.
Het ontbijt is ook heel lekker.  We hebben dus echt gewoon pech met onze kamer...

We bundelen onze krachten en gaan opnieuw naar Napels.
Het gaat vandaag al flink wat beter dan gisteren.  Alles went zeker???  We kunnen zelfs alweer wat meer genieten.
We doen vooral aan window shopping, eten en drinken.

DSCN0377 DSCN0378 DSCN0379 DSCN0382 DSCN0383 DSCN0385 DSCN0386

De dag voordien hadden we 2 enkele metrokaartjes genomen wat achteraf geen goede zet bleek te zijn.  In Napels zijn er meerdere lijnen en de kaartjes die wij hadden was enkel voor de blauwe lijn.  Toen wij wilde terugkeren vanuit een metrostation wat behoorde tot de gele lijn, werden wij wandelen gestuurd en moesten weer helemaal verder/terug tot we een blauwe lijn tegenkwamen.

Vandaag kiezen we voor een dagkaart (4,5 euro) die we voor alle metrolijnen, bussen en kabelbanen kunnen gebruiken.

Het lukt ons dus wel om metrostation Toledo te betreden vandaag.   Dit wil ik toch wel eens zien want dit station zou uitgeroepen zijn tot het mooiste van Europa.
Jaaaaa, we hebben iets mooi gevonden in Napels!

DSCN0387 DSCN0388 DSCN0393 DSCN0396

DSCN0397

En voor wie mijn reisverhalen van vorige zomer las, kan zich wel voorstellen waarom wij hier opnieuw zoveel pret hadden.

IMG_4207

Herinneringen kwamen terug.
Peter zei opnieuw: 'Jomma serieus, das toch chocolade, de repen liggen erbij'
Ik opnieuw: 'Ja maar dat is echt wel om op uw gezicht te smeren!'

Galleria Umberto I in Napels lijkt me opvallend veel op de Galleria Vittorio Emanuele II in Milaan, toch?   Effe googlen en yep, dezelfde ontwerper...

DSCN0398

Wanneer we meer richting kust wandelen, zijn we uit die mierennest en kunnen we rustig wat ademhalen.

Piazza del Plebiscito

DSCN0399 DSCN0400 DSCN0408 DSCN0409 DSCN0410

Ons laatste gebak - Torta di Limone

DSCN0414 DSCN0415

Peter geniet nog een portie gefrituurde vis en aangezien het véél te véél is, geeft hij de overschot aan een dakloze die er heel tevreden mee is.

IMG_0380

IMG_0322