DAG 9 - Pisa

27 juli 2018 - Pisa, Italië

Vanmorgen namen het laatste ontbijt in San Gimignano en vertrokken we op uitstap naar Pisa.  Onderweg maken we nog wat tijd om wat foto’s te maken met/van zonnebloemen.

IMG_9066 IMG_9069

De toren van Pisa is de alleenstaande klokkentoren bij de kathedraal van Pisa. Op het plein staat de klokkentoren, de kathedraal en de doopkapel apart.  Graag bevestigen we bij deze dat hij nog steeds 4 meter uit het lood staat.  Nog een meterke meer dan de toren in Bologna dus.

_DSC4378 _DSC4393 _DSC4396

We maken deze keer wat tijd voor selfies en de typische scheve toren foto’s… een mens moet toch wat doen…

_DSC4379 _DSC4382 _DSC4384 _DSC4387 QQIM9705

Wat hier anders is dan in de andere steden is dat er veel Afrikanen prullaria proberen te verkopen aan toeristen.

Het is heel warm, net zoals in België.  Maria en Jezus nemen hier zelfs een frisse duik!
IMG_9078

We dronken een koffietje in een achterbuurt en werden afgezet voor 21 euro.  Onze eigen fout want we hadden de prijskaart niet bekeken… maar gene stress enkel ne keer goed vloeken.

Aan de rivier de Arno staat een klein gotisch kerkje Santa Maria della Spina.

_DSC4397 _DSC4398 _DSC4399 _DSC4402 IMG_9075

Na het bezoek van Pisa rijden we naar onze nieuwe bestemming in Orentano, nabij Lucca.  Onze nieuwe B&B heet Casal di Peppe.  Het is een familie bed & breakfast met slechts 3 kamers voor gasten.  De ouders van de eigenaars wonen hier ook nog dus we zijn echt bij la nonna thuis.  De eigenaars zijn nog maar 2,5 jaar bezig en scoren uitstekend op tripadvisor.   Er wordt dagelijks (vrijblijvend) gekookt voor de gasten.  Morgen is het BBQ.  Het diner hangt af van datgene dat beschikbaar is in de tuin.  Hebben de kippen eitjes gelegd?  Welke groenten zijn rijp,…  Alles wordt vers uit de tuin gehaald en klaargemaakt.

_DSC4404 _DSC4406 _DSC4407 _DSC4409

De hitte kan ons niet deren op de kamer want wij hebben een Lamborghini airco.

Wanneer we toekomen, krijgen we wat te drinken op de patio.  De rondleiding brengt ons bij verschillende rustige plekjes, het zwembad,…  Wij krijgen de Ortensia kamer toegewezen.  Helemaal roze.  Hier zijn poesjes en ook de kippen hebben allemaal een naam.  Laura wil al terugkomen en we zijn nog maar net hier.  Ik maak morgen wel wat foto’s van de B&B  (buiten).

Snel onze zwemkledij aan en plons!

IMG_9082

Ciaaaooo!  Slaap wel!

IMG_9088 IMG_9090 IMG_9096

1. Greet en Luc:
    27 juli 2018
    Sjieke dinges. Mooi hoofddeksel Peter.
    En wat een speciale selfie! 😉 Hoe zou die tot stand gekomen zijn 🤔
  2. Nele:
    28 juli 2018
    Die foto tussen de zonnebloemen is weer prachtig!
  3. Dientje:
    28 juli 2018
    Weeral prachtige foto's
    en bij sommige heb ik weer dubbel gelegen...