DAG 3 - Puglia - Alberobello & Monopoli

5 april 2016 - Alberobello, Italië

Dag 3, een dag waarvoor ik geen planning had gemaakt om manlief en dochterlief hun eigen zin te laten doen.  Wat ruimte en vrijheid als het ware.
Dat begon met 'Wat gaan we doen vandaag?' 'Wat is er hier allemaal in de buurt?' 't Ja... Waarom denk je dat mama uuuuuuren spendeert in het opzoeken???

Voormiddag hebben we wat in Alberobello rondgeslenterd.  Wat hebben we toch geluk met het weer!!   Rond de 24 graden in de schaduw.
DSC03556 DSC03568 DSC03577 DSC03575

Laura wou heel graag gaan fietsen maar aangezien onze kleine muis (en mama) deze ups and downs niet zouden aankunnen, besloten we naar de kust te trekken, richting Monopoli.   Parkeren is in Italië een koud kunstje.  Wanneer je onzeker bent of je wagen wel mooi, netjes ertussen kan... doe je dit zoals op de foto... NEM en het klusje is geklaard!

DSC03578

Onvoorbereid dus wij hadden de auto veel te ver buiten het centrum geparkeerd. Onze tong hing al op onze schoenen vooraleer we in het centrum waren...  Warm, zweten en dan plots weer een frisse wind aan de kust zelf dus vestjes aan en vestjes uit, vest aan, vest uit,... :-)   Gelukkig offerde Peter zich op om de wagen dichterbij te halen.

Op een pleintje genoten we van een snack en ne frisse cola  (voor Peter lees je ne goeie werme caffe beu veul latte en e bietje soeker).  Volgens mij heb ik daar en goei zonlaagje gekregen in mijn nek...
Laura genoot van een pannenkoek maar volgens haar kunnen de Italianen nog leren van onze Belgische pannenkoeken.  Het Nutella-ijsje daarna kon haar best  smaken!

DSC03586

Na de nodige energie opgedaan te hebben, gingen we op zoek naar een plekje aan het strand of de kust... wat later rotsen bleken te zijn.

DSC03588 DSC03591

Na een uurtje genieten (voor mama lees: maffen) waren Peter en ik zo rood als een tomaat. :-)

DSC03594

We genieten er duidelijk van.  Het is nu 18u40.  Weer tijd voor een avondwandeling en iets eten.   Fijn dat jullie meelezen met ons.  Tot morgen.  Els

DSC03599

1. Henry davis:
    5 april 2016
    weer fijn om die mooie foto's te zien en het reisverhaal te lezen !!!xxx