DAG 1 & 2 : Reis naar Toscane : Milaan en Bologna

20 juli 2018 - Bologna, Italië

Buona sera tutti,

Dit jaar kozen we opnieuw voor Toscane.  Veel te goed (en lekker) om maar 1x te passeren in je leven.   Van woensdag naar donderdag vertrokken we richting Saronno.  Ondertussen onze vaste stopplaats naar Italië.

IMG_8691 _DSC4308

Hotel Grand Milan is onklopbaar qua prijs en ligging.   Donderdag rond 13u kwamen we toe en kregen we meteen onze kamer toegewezen.   Kamer 428, dezelfde kamer als 2 jaar geleden.

Laura wilde graag meteen gaan zwemmen maar Peter wilde eerst naar Milaan.  Wanneer hij zich zou neerleggen aan het zwembad zou hij daarna de kracht niet meer hebben om te vertrekken.  We kennen allemaal het gevoel, toch?

IMG_8693   IMG_8689

Om de hoek van het hotel ligt nog steeds het station waar je voor 2,90€ (pp enkele rit) met de trein naar het centrum van Milaan kan (Cadorna).  Laura betaalt 1,5€.

De Duomo staat er nog steeds te pronken.  Het duurt niet lang of we zitten al op het terras.  Heerlijk die caffé latte en aan dat pruimentaartje kon ik gewoon niet weerstaan.

IMG_8658

We genieten wat van de winkels, de stad en het mooie weer maar na een paar uur gaan we terug voor een frisse duik in het zwembad.

IMG_8684
IMG_8662

We gaan dineren in de pizzeria tegenover ons hotel.  We herinneren ons nog hoe lekker we daar vorige keer aten dus waarom elders gaan...
IMG_8677 IMG_8678

Veel weet ik niet meer te vertellen van gisteren omdat mijn kaars plots heel snel uit ging...

Vanmorgen tijdens het ontbijt viel me op dat er een hele grote kom zonnebloempitten stond.  Men had verwacht dat we Diego mee zouden hebben waarschijnlijk.

IMG_8694

Vanmorgen reden we 2,5u (250km) verder tot in Bologna.  Hier zullen we 3 nachten blijven.  We kozen opnieuw voor Hotel Savoia.  Deze keer Country House omdat dit gewoon veel goedkoper was dan zijn broertje Regency (hier tegenover).  Vorige keer sliepen wij in de Savoia Regency maar dit was deze keer niet te betalen.

Wanneer wij de eerste keer in de hotelkamer komen, heb ik de vervelende gewoonte (volgens Peter en Laura) om eerst foto's te maken van de kamer vooraleer ze er in mogen bewegen.  Ik vraag dan altijd om overal af te blijven en dat is nogal moeilijk.
Maar vandaag waren ze top!  Hier staan ze braaf, met de handen op de schouders, te wachten totdat ze mogen binnenvallen :-)
_DSC4310 _DSC4309 _DSC4311 _DSC4313

Laura begon meteen haar flamingo op te blazen.  Zij had grootste plannen!  Het naar buiten duwen van dat grote beest was leuk om te zien.
Voor de rest van de dag hebben we aan het zwembad van de Regency gerust.
_DSC4314 _DSC4315

De temperatuur van het water is perfect.  Lekker verfrissend, niet te koud.

Rond 20u aten we in Ristorante Garganelli, dat naast het Savoia Regency ligt.  Ik koos voor kalfswangetjes maar die waren niet warm genoeg... spijtig.  Heb mijn teleurstelling met een crème brûlée goedgemaakt.

Even een rare toestand toen een dienster zomaar naar onze tafel kwam en vroeg 'Are you OK?'.  Wij keken elkaar aan van 'Heu!?'  Yes, we are OK.  Thank you.
En ze was weer weg.   Heel raar...  Wij bleven verward achter.
We vonden het best wel grappig en Peter besloot na 5 minuten diezelfde dienster te roepen en op zijn beurt vroeg hij nu 'Are you OK?'.  'Oh yes,' zei ze.  'I made a mistake, I have asked the wrong table.'
OK, bij deze maakte ze het nog wat erger!  Dus ... het interesseerde haar eigenlijk helemaal niets of wij OK waren of niet, haha!

Verder nog strike gelegen toen Peter een tip gaf en zei 'It's good so'...   Ik kwam niet meer bij :-)

IMG_8705

Hieronder nog een foto van onze blok by night (kamer 304):
IMG_8709

Ondertussen is het 23u.  Tijd om te gaan slapen.
Tot morgen!

1. Greet en Luc:
    21 juli 2018
    Hey alle 3, wat fijn dat we jullie mogen volgen tijdens jullie reis.
    Enne, die gewoonte van eerst foto's maken van een onaangeroerd kamer ken ik 😉. Luc zet al heel gewoontegetrouw de koffers op een onzichtbare plaats als we op onze slaapplaats aankomen.
    Dat ziet er bij jullie lekker ontspannend uit hoor.
    Als je Peter ziet liggen, val je bijna in slaap.
    Els haar tenen hebben al eens slechter uitzicht gehad denk ik.
    En Laura op haar flamingo,das super!
    Geniet ervan alle drie!!
    Ik kijk uit naar de eerste foto van een heerlijk Italiaans ijsje.🤤
    Groetjes
    Greet en Luc
  2. Tatta:
    Hmmmmmm🍷😋🥧
  3. Clairke:
    21 juli 2018
    geniet er maar van samen :-)gaan we volgende week ook weer doen .
  4. Nele:
    22 juli 2018
    Lekker relaxed... zaaalig! Geniet ervan!