DAG 5 - San Gimignano

23 juli 2018 - San Gimignano, Italië

Wai wai wai ...
Ik heb gisteren mijn reisverhaal niet kunnen schrijven omdat ik niet meer bekwaam was.  De wijn was geen probleem maar die 2 limoncello's waren er teveel aan.  We kregen er 2 van het huis aangeboden en het was veel te lekker om die van Peter weg te laten smijten.

Bedankt aan iedereen voor de reacties op de verslagen.  Dat doet heel veel plezier.  Wij kunnen zo'n gedetailleerd verslag ook nooit meer navertellen als we thuis zijn...

_DSC4320 _DSC4323

Gisterenmorgen reden we 2u of 160km naar het zuiden, voorbij Firenze naar San Gimignano in Toscane.  Vanaf nu laten we de grootsteden achter ons en begint het echte vakantiegevoel en de 'echte' rust.  Het landschap verandert naar datgene wat wij zo appreciëren.

_DSC4322 _DSC4325 _DSC4326 _DSC4327

We rijden naar een 'destinazione paradiso' zoals Laura Pausini dat zou zeggen.
By the way... Laura Pausini startte op 21 juli haar wereldtoer in Rome.  Het heeft ons heel veel moeite gekost om onze reis niet volledig aan te passen zodat wij ook in de buurt van Rome zouden zijn.  Maar met Laura erbij en we hebben tickets voor Brussel... dus toch maar niet.

Ons paradijs voor de komende 4 nachten is 'Il Casale del Cotone' in San Gimignano.  Een prachtig gelegen bed & breakfast met Alessandro Martelli als manager.   Een man die volgens Peter wel wat weg heeft van George Clooney.  Hij heeft 2 vrouwen in dienst die hem helpen met kuisen, ontbijt,...  Hij gaat woensdag of donderdag koken.  We kijken er al naar uit.

Hieronder enkele foto's :
_DSC4329 _DSC4330 IMG_8853  _DSC4336 IMG_8836 _DSC4337  _DSC4338 NEJY1813

Uitzicht van onze kamer :
_DSC4333

Na een frisse duik in het zwembad trokken we de stad in.

San-Gimignano
  LZYO0955 _DSC4343 _DSC4345 _DSC4348 _DSC4350 _DSC4351 FALW3406

's Avonds aten we in een restaurantje hier niet ver vandaan met het gekende resultaat.  Heel lekker gegeten maar het licht uit gedronken.

IMG_8845 IMG_8844 IMG_8842

Vandaag gingen we naar Siena.  Op dit moment geniet Laura van het zwembad en het gaat niet meer lang duren of ik ga volgen...
Vanavond schrijf ik het reisverhaal van vandaag, beloofd!  :-)

1. Nele:
    24 juli 2018
    Die streek is echt prachtig, en die zonnebloemen: wauw!!!
  2. Greet en Luc:
    24 juli 2018
    Prachtige foto's. De zonnebloemen, wauw.
    En die foto van Laura waar ze achterom kijkt.
    Het ziet er allemaal even mooi uit.
    Ik denk dat we Italië ook aan onze nog lange lijst gaan moeten toevoegen.
    Hoe lang trekken jullie rond?
    Zo lang mogelijk waarschijnlijk. Geniet ervan.
    En niet teveel meer drinken he, zodat wij op tijd een verslag kunnen lezen. 😉
  3. Paul & Ria:
    24 juli 2018
    Ben nog aan het lachen 🤪🤪🤪, Laura en dat been Amaii voor de rest ziet het er allemaal pico Bello uit , goede smaak hebben jullie

Ps ga donderdag de bloemekes nog eens water geven, zaterdag veel kans op regen, maar is geen zekerheid