DAG 8 - San Gimignano

26 juli 2018 - San Gimignano, Italië

Vanmorgen werd de langverwachte vraag eindelijk gesteld. Eten jullie mee vanavond?  Mr. Martelli gaat koken?  Jaaaaaa! Natuurlijk!

Peter zei : Gaat die zelf koken?  Ik heb die nog nooit iets zelf zien doen...
Ik heb er enkel goede recensies van gelezen dus ik verwacht er net veel van.

Vandaag onze laatste dag in San Gimignano dus we proberen nog een laatste keer volop te genieten.  Na het ontbijt neem ik de Nikon om wat foto’s te maken van Alessandro’s ‘chique geleeg’.  Mooi toch?  (zie foto’s)

IMG_9033

Op de foto hierboven zie je onze B&B in de verte liggen.

_DSC4354 _DSC4355 _DSC4356 _DSC4358 _DSC4359 _DSC4361 _DSC4362 _DSC4365_DSC4368 _DSC4371 _DSC4372 _DSC4367

We trekken de stad in en eten een ijsje in de zogenaamde beste ijszaak van de wereld.  Ik neem Rocher en Limoncello-ijs omdat ik die smaken best ken.  Ja, ze waren lekker.  De Rocher had dezelfde smaak maar was minder romig en dan zonder nootjes erin.  Het Limoncello-ijs was daarentegen romiger dan het mijne.

EEII1445 PSET1112 IMG_9015 CQAJ5333 NIZF3263

Ik las dat er in de stad nog een maquette te bezichtigen was van San Gimignano in het jaar 1300.  Dat wil ik graag nog gezien hebben.  In een klein winkeltje vind je het achteraan.  Verrassend mooi.  Laura is er ook van onder de indruk.  Ik heb wat mensen naar binnen toe doorverwezen die er foto’s stonden te maken aan de buitenkant.

IMG_9018 IMG_9019 IMG_9020 IMG_9025 IMG_9026 IMG_9027 IMG_9028 IMG_9030 IMG_9031

San Gimignano telde rond die tijd maar liefst 72 hoge woontorens en dus veel rijk volk, waarvan er in de loop der tijd helaas veel verdwenen zijn  (nu nog slechts 14 torens).

Laura truggelt ons nog ne selfiestick af.  Best wel handig… waarom hadden wij dat al niet?

FQQB7544

We gaan lunchen in Caffé Gardino, net aan de buitenkant van de omwalling.  Vorige keer vonden we dit adresje via tripadvisor wat ons ook dit jaar weer terugbracht.
HHCU2914 SUZZ6544IMG_9032 ODBG1421
De muur hangt er vol met tekeningen en boodschappen op placemats van klanten.  Laura geeft haar placemat af en krijgt een dankbaar applausje van de eigenares.

XMAK9065

Het zou geen geslaagd reisverhaal zijn zonder ergens een toiletmoment in te voegen.  Bij deze de Italiaanse verwijzing naar welke drukknop te gebruiken bij welke boodschap.
QIMC8501

Het is puffen in de stad en snakken naar het zwembad.  We zwemmen een uurtje of 2.  Ik ben blij met m’n luchtmatras van de Aldi.

GLRM0042
Om 19u30 worden we verwacht voor het avondeten.  Het was superlekker!  Mr. Martelli kan echt wel goed koken!  Fijn om hier zo onze laatste avond af te sluiten.
DNAE5282 DEIZ1786 GGYF0146 IMG_9048 QUMW2150 WXMA7431 PGGD2664

Morgen rijden we weer wat terug richting het noorden en gaan de toren van Pisa nog een zetje geven.

Slaap wel!

1. Greet en Luc:
    27 juli 2018
    Halloooo
    Mr. Martelli boert goed aan z'n geleeg te zien, ammai sjiek.
    En het eten dat hij maakt ziet er inderdaad heel lekker uit.
    Topaankoop gedaan, met de selfie stick kan je leuke foto's maken.
    bv. Laura maakt een foto via de stick van mama die een selfie van jullie drietjes maakt. Maar zorg dat de selfie stick niet zichtbaar is op de foto. Probeer maar eens...
    En dan die ijsjes.......ikke zo jaloers.
    Alle geniet nog maar verder he......
  2. Nele:
    28 juli 2018
    Wauw, dat was echt wel een mooie B&B! Natuurlijk is uw Ferrero Rocher ijs veel beter Els, die is gewoon de beste😀! Ik krijg wel honger als ik al dat lekkere eten zie😋, ik ben er zeker van:jullie komen niets tekort😉!
  3. Natalie:
    17 augustus 2018
    In San Gimignano, zijn we ook al geweest en wat lekkere ijs ze daar hebben! Gewoon heerlijk eten in deze regio, geweldig toch! Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad buren :-)