DAG 6 - Siena

24 juli 2018 - San Gimignano, Italië

Buonasera a tutti!!

Vanmorgen genoten we van een lekker ontbijt en het mooie uitzicht van onze B&B.  Hier hebben ze zelfs 'lekkere' croissants.
IMG_8850 IMG_8851

Alessandro Martelli, de eigenaar van de B&B, vertelde ons gisteren nog dat zijn vader 3 dagen geleden gestorven is.

Hieronder zie je een kleine privékapel van Alessandro.  Vanmorgen zette Alessandro de kapel open en klonk er zacht engelenmuziek.  Prachtig...   Wij wachtten totdat hij weer weg ging en namen daarna een kijkje.  Hij had er een paar foto's van zijn vader gezet met bloemen.  Het leek ons een soort van afscheid voor hem wat ons beide meteen naar de keel greep.  We maakten even tijd om na te denken wie we graag zien en moeten missen... en beseffen maar al te goed dat je alles uit het leven moet halen, elk moment.

_DSC4334

We besluiten een bezoek te brengen aan Siena, hier 50 minuten vandaan.  We herinneren ons nog dat het daar mooi was.

Het schelpvormige Piazza del Campo, het stadsplein met zijn Torre del Mangia, de 102 meter hoge klokkentoren.

IMG_8857 IMG_8861 IMG_8864 IMG_8865

Het valt op dat het beeld met de wolvin met Romulus en Remus regelmatig te zien zijn.  Het verhaal wil namelijk dat Siena gesticht is door de zonen van Remus. Remus kennen we van het verhaal van de stichting van Rome. Hij zou samen met zijn broer Romulus door een wolvin zijn opgevoed. Later streden beide broers om de heerschappij over de stad Rome, hetgeen Remus met de dood moest bekopen. Zijn broer werd de eerste koning van Rome en gaf zijn naam aan de Eeuwige Stad. Hoewel Remus verslagen was, verdween hij niet uit de Italiaanse geschiedenis. Dankzij zijn zonen…

IMG_8863

Elke dag plaats houden voor een ijsje en opnieuw (zie die gezichten) ... weer gescoord bij Lindt.  We nemen een paar pralines mee voor de kamermeisjes.

IMG_8871 IMG_8874

En dan... natuurlijk, de prachtige Kathedraal van Siena.  De Kathedraal van Siena (Duomo di Siena) is een van de grote voorbeelden van Italiaanse gotische architectuur.  Echt wauw!

IMG_8875 IMG_8877

Op weg naar huis, maken we even tijd voor een 'dolce far niente' foto.
IMG_8881

Wanneer we weer in onze B&B aankomen, maak ik tijd voor mijn verslag van gisteren dat ik moest skippen omwille van 'te zoat'.

Om tegemoet te komen aan Peter, die liever spontaan, ergens gaat eten of iets wil doen, heb ik voor vanavond geen adresje ofzo voorzien.  Ik plan graag alles op voorhand maar hij wil ook graag eens spontaan doen.  Wanneer we na meer dan een half uur rondrijden, stijf van den honger zijn ondertussen, Peter helemaal opgefokt omdat we niet weten waar en geen parking vinden,... weet ik weer waarom ik liever voor de geplande versie ga :-)
Gelukkig serveerde de spontane keuze ook lekker eten... oef....

We parkeren vlakbij het kerkhof en wanneer het donker wordt, valt ons op dat elk graf verlicht is.  Beetje raar misschien om te posten maar ik vond het wel mooi.

IMG_8890

Hieronder nog een foto van San Gimignano dat je in de verte ziet liggen.

IMG_8885

We sluiten deze dag af met ne lekkere latte macchiato!
Slaap lekker allemaal en tot morgen!

1. Omer en Ann:
    25 juli 2018
    Veel plezier daar in Toscane. Siena, San Gimignano, komt allemaal bekend voor. Amuseer jullie, we gaan zeker verder volgen. Mooi blog, mooie foto's.