DAG 12 & 13 Bologna

29 juli 2016 - Bologna, Italië

Hoi,

Gisteren reden we naar Bologna, waar we 3 nachten verblijven.
Hotel Savoia, het ziet er veelbelovend uit.

_DSC3110

Wanneer we aankomen, gaan we enkel nog wat rusten, zwemmen en eten (of course... Doen wij hier nog iets anders??)

_DSC3082 _DSC3083 _DSC3084 _DSC3089 _DSC3091 _DSC3093 _DSC3097

Ristorante Garganelli ligt langs ons hotel en serveert heerlijke gerechten.
De vis die ik gisteren bestelde, werd in een zoutomhulsel aan tafel gebracht, gefileerd... en dit voor 16 euro.  Ook de linguini van Peter werd rechtstreeks uit de pan aan tafel geserveerd.  Ik vergat een foto te maken... dju...

_DSC3109

's Avonds organiseerde ons hotel een summer party met een live band met snacks en gratis drank.

Vandaag bezochten we Bologna.
Na het ontbijt bellen we eerst naar mijn papa want die is jarig vandaag.  Hiep hiep hoeraaaaa!

Na het telefoontje gaan we op pad.   Op wandelafstand van het hotel kunnen we hier bus nr 20 nemen die ons voor 1,50 euro naar de stad brengt (zo'n 15 min met de bus).   Wanneer je je busticket in de tabacco shop koopt, kost het slechts 1,30 euro.  Ook 10 ritten kaarten zijn verkrijgbaar.

Bologna wordt ook de stad van de zuilbogen genoemd.
Ik had er nooit bij stilgestaan...  Men koos voor zuilbogen, een overdekt voetpad zodat je altijd in de schaduw kan lopen (heerlijk) en dit om plaats te besparen.   De woningen konden verbreed worden (boven de voetpaden).  Heel slim bekeken!

De 2 torens in het midden van het centrum staan net zo scheef als de toren van Pisa.

_DSC3112 _DSC3114

Hier wat foto's gemaakt in stad.  (zuilbogen)
 _DSC3118 _DSC3119

Ook vandaag gaan we weer zwemmen.
Het is geweldig om te zien hoe Laura vriendjes maakt.  Ze kijkt nu al een hele tijd naar allerlei filmpjes op YouTube en dat merken we nu toch aan haar talen.
Daarstraks vroeg een Franse vrouw aan Laura of zij zin had om wat met de bal te spelen met haar zoon.  Ik hoorde haar wat terugzeggen en toen begon die mevrouw in het Engels.  Laura antwoordt vlotjes en de kinderen zijn vertrokken.  Wanneer de jongen Laura niet begrijpt (want zij praat Engels), gaat Laura gewoon het aan de mama vertellen (in 't Engels) zodat zij het kan vertalen naar het Frans, haha!

Vanavond aten we weer in het hotel vlak naast ons hotel.

_DSC3121

Er wordt blijkbaar elke keer een glaasje prosecco aangeboden van 't huis.
Gisteren paste Peter hiervoor maar vanavond wil hij wel eens proeven aangezien het toch gratis is.  Hij lust het niet maar Laura wel :-)

_DSC3124 _DSC3125

_DSC3126 _DSC3127

Het eten is heel lekker.  We namen geen voorgerecht dus er was vanavond nog plaats voor een dessert.

_DSC3134 _DSC3135 _DSC3137

Peter kiest voor een Tiramisu.

_DSC3139

Ik kies voor een chocolate muffin en hoop stiekem dat ie zo lekker is als de moelleux van Kathleen & Anja... maar helaas, het kon er niet aan tippen.  Hij was wél lekker!

_DSC3140

Elke avond besluiten we dat we dag erna niet meer zoveel mogen eten.
De dag erna is het weer helemaal naar de bollen... hoe is het toch mogelijk...

Op naar morgen, zou ik zeggen!! :-)