DAG 8 - Firenze

25 juli 2015 - Firenze, Italië

De energie die we gisteren opgedaan hebben, konden we vandaag flink gebruiken.  Om 7u liep de wekker af... hup, hup... richting station voor de trein naar Firenze.
(€21,40 heen/terug voor 2 volwassenen en een kind)

_DSC1895 _DSC1898

Het bleek de minst warme dag tot nu toe te zijn en daar waren we niet rouwig om.

Bij de toeristische dienst maakten we onze eerste stop voor een stadskaart.
Een beetje in de juiste richting stappen voor een eerste break.  We need breakfast!
Tijdens het ontbijt gingen de sluizen van de hemel een 1ste keer open  (5 minuutjes).  Later op de dag gebeurde dit nog een keertje, terwijl we net zaten te lunchen.   We hadden dus geluk.

De Ponte Vecchio is best wel mooi.  Niet te geloven dat die winkeltjes op die palen boven het water kunnen blijven bestaan.  Op die brug verkoopt men tegenwoordig enkel nog juwelen.  Ikzelf was niet laaiend enthousiast van de juwelen zelf, maar enfin.

_DSC1911 _DSC1915

Ondertussen ging het zonnetje weer goed schijnen zodat onze tong weer op onze schoenen hing toen we bij Piazza Michelangelo aankwamen.  Het uitzicht was wel de moeite!

_DSC1920 _DSC1925 _DSC1929

Na al die trapjes naar boven... ook weer die trapjes naar beneden, nog een keer verkeerd gelopen met de stadskaart in uw handen... of course.  Ge moet er dan ook wel op kijken hè!

Zo murf als kou pap kropen we weer in de trein, terug naar onze prachtige bed & breakfast.  Op het domein vieren ze vanavond een bruiloft.  Magnifiek kader maar qua ambiance kunnen ze van ons nog veel leren!

DSC03012

Maria kwam ons tegemoet met een fles rode wijn en Pierre liet mij zijn zelfgemaakte Limoncello proeven.  Peter kreeg een latte macchiato.
Onder de druivelaar sluiten wij ons dagje af, moe maar voldaan...   Ik ben eigenlijk veel te moe om dit verslag te schrijven.  Slaap wel!

_DSC1948 _DSC1945 _DSC1941

1. Nele:
    26 juli 2015
    Mooie stad he! Ik ben er ook ooit geweest, al kan ik het mij niet meer goed voor de geest halen, ik herinner mij alleen dat het de moeite was!
  2. Ingrid:
    26 juli 2015
    Wijn, limoncello ...ik voel dat je gezelschap mist om dat samen mee te delen onder den druivelaar (lees achter den draad) Al mooie dingen gedaan. Geniet ervan!
  3. Henry davis:
    26 juli 2015
    denk wel dat dit voor jullie een héél mooie reis is !! lekker romantisch !! xxx