DAG 1 - onze reis naar Sorrento

5 april 2017 - Sorrento, Italië

Vanmorgen om 7u30 pikte paps ons op voor onze vliegreis naar Napels.

In de luchthaven bezochten we de Panos en namen we een ontbijt.  Zoals gewoonlijk heeft Peter de 1ste 5 minuten zitten sakkeren en verwijten... want wat een prijzen durven die toch te vragen zeg!

Bij de bagagecheck namen ze de valies van Laura en Peter eruit.   Controle!
Ik vroeg aan Laura : "Heb jij iets meegenomen van vloeistof ofzo wat ik niet weet?"  "Neen, zegt ze, alleen die badBOM"  Mijn hart stond stil!   Shhhhtt... Zeg dat maar niet te luid!   Ze had van Saartje wat bruisballen (badbommen) gekregen en die moesten dus per se mee.  Wat ze precies zochten, weten we niet want alles bleek uiteindelijk toch in orde te zijn (gelukkig).

Vanuit Zaventem vertrokken we met 20 minuten vertraging (SN).
Laura had in de tax free shop een zak Skittles van 200gr afgetroggeld.   "Moet die zak nu echt zo ver opentrokken worden?  Sebiet liggen ze op de grond!"
Mijn woorden waren nog niet koud of de kinderen van de rij voor ons riepen "Maman, c'est quoi ça??!!  Oooh, des bonbons!"  Jawel hoor, 200gr Skittles lag kleurrijk verspreid op de grond van het vliegtuig tot enkele rijen voor ons en we waren nog niet vertrokken.  't Leek wel carnaval.  Kindjes rapen (en eten).   Wat deed ik?  Eens met mijn ogen draaien, zuchten, proberen kalm te blijven... helpen oprapen, weer zitten gaan en besluiten een potje te gaan pitten.

Ik had niet zo vast geslapen de nacht voordien en heb toch een uurtje ingehaald in het vliegtuig.

2u15 minuten later stonden we op den tarmac in Napels bij een stralend zonnetje 20°C

Met enkel handbagage konden we snel vertrekken.  Snel, snel want time is money.   Lap, moesten we 1,5u aanschuiven en wachten bij Hertz voor het afhalen van onze huurwagen.   Ik reserveerde een Lancia Y maar kreeg een zwarte Opel Corsa met 37.000km op de teller en de nodige blutsen.  Een echte klassenbak voor in Napels rond te tuffen!   Vooraleer we ermee wegreden, hebben we voor alle veiligheid eerst een mooie fotocollectie gemaakt (als bewijs) van de wagen.    Na een toertje op de parking, reden we nog snel terug langs het loket om vanuit de auto te roepen in het Engels met Italiaanse gebaren: "Is da ne naft of ne diesel???"  "Das ne diesel!" zei de knecht op de parking.  "Nee, das ne benzine!", riep de man achter het loket.    Wij konden niets anders dan weer eens met onze ogen rollen en ermee lachen.  Mafiosi :-)

We vertrokken richting Sorrento, ongeveer 1,5u rijden vanuit Napels.  We rijden een eerste tunnel in. "Euhm... hoe zet je die lichten aan?"  Tip: Zorg dat je die dingen weet vooraleer je vertrekt.   Oh kijk, het lampje van de olie brandt ook!   Grrrr...

Onderweg genoten we van de mooie uitzichten en van een limone ice, een soort van crushed ice met een citroensmaak.  Zeer verfrissend.  (zie foto - typisch voor deze streek)
Laura daarentegen lag strike op de achterbank.

DSCN0010 IMG_0123

Het hotel La Vue d'Or is mooi en rustig gelegen.

DSCN0012 DSCN0013 DSCN0029

DSCN0014

Een shuttle bus brengt ons elk uur gratis naar de stad en weer terug.   Laura heeft ondertussen al genoten van een badje met badbom :-)

Het restaurant werd ook goedgekeurd.

DSCN0019 DSCN0024 DSCN0025 DSCN0026

Veel hebben we niet meer gedaan.  We gaan vroeg slapen zodat we morgen veel kunnen ontdekken.  't Is genoeg geweest voor vandaag.  Over en uit... zzzzzzzzzzzzz....

DSCN0028

1. Kathleen:
    5 april 2017
    Brings back memories...!
    Bleef toch twijfelen of wij in hetzelfde hotel waren toen, dus ben uiteindelijk mijn foto album maar gaan halen :-)
    Wij zaten aan de andere kant van Sorrento, http://www.atlanticpalacehotel.com/

Tip in Napels: de beste pizza ter wereld!

Pompeii vond ik ook zeer de moeite toen.

Enjoy!!!
  2. Henry davis:
    6 april 2017
    Hallo There
    Fijn dat het toch weer meevalt in Italie !Geniet er maar goed van en ik kijk uit naar nog meer mooie foto's ! Dikke kus van oma en opa ! Doeiiiiiii