DAG 11 - Montepulciano

28 juli 2015 - Montepulciano, Italië

De wolkjes voorspelden een mooie, vrolijke dag in Montepulciano!

_DSC2063

Montepulciano ligt in een wijnstreek waar de bekende Vino-Nobilewijn gemaakt wordt.  Dit even ter zijde... niet dat ik daar het beest heb uitgehangen want wijn proeven is gezelliger met twee of in groep.

Op weg naar Montepulciano, reden we langs mooie typische Toscaanse landschappen.  Dit is het Toscane zoals in de boekjes.

_DSC2067​ _DSC2070

Van in de verte zagen we Montepulciano liggen. Weer een klein maar zeer gezellig en mooie stad.

_DSC2071 _DSC2069 _DSC2072

Een stadje waar de beentjes niet te moe mogen zijn... veel (aré h)ups and downs :-)
Veel souvenierwinkeltjes en delicatessenzaken dus lees naar binnen, naar buiten, naar binnen, naar buiten...

De kleine steegjes met uitzichten waren echt de moeite!
_DSC2074 _DSC2075 _DSC2076 _DSC2077 _DSC2079 _DSC2081 _DSC2084 _DSC2088 _DSC2089 _DSC2091 _DSC2092 _DSC2095

Wat ons opvalt is dat in deze regio van Siena héél veel Nederlanders op uitstap zijn.

Na deze toch wel vermoeiende uitstap voor Laura's beentjes, hebben we wat verfrissing gezocht in het zwembad. Ook onze muggenbeten konden wat verkoeling gebruiken. Dat deed deugd!

Morgen gaan we alweer naar een nieuwe B&B waar we 3 nachten zullen verblijven. We kijken ernaar uit. Hopelijk is daar een vriendinnetje of vriendje voor Laura want dat zou wel eens leuk zijn voor haar (én voor mama en papa).

Slaap wel allemaal en tot morgen!

_DSC2066

1. Nele:
    28 juli 2015
    Montepulciano... De naam alleen al klinkt geweldig! Een goeie reis morgen naar de volgende bestemming!
  2. Henry davis:
    29 juli 2015